RSS

duminică, 10 octombrie 2010

Jan van Eyck, pictorul

Răsfoind printre vechile lucrări, mi-am făcut curaj şi am terminat acest desen de mult început; cred că ezitam la partea cu turbanul. Desenul este după o gravură reprodusă în 1572 şi-l înfăţişează pe Jan van Eyck, pictorul flamand (cca 1390 - 1441).





Jan van Eyck a fost pictor de curte şi "valet de chambre" la curtea ducelui de Burgundia, Filip al III-lea (cel Bun). A fost un artist multilateral, un om însetat de cunoaştere şi interesat de multe domenii. Artistul a decorat numeroase reşedinţe princiare, a proiectat podoabe, de pildă broşe, ba chiar şi veşminte. Se spune că a organizat ceremonia de nuntă a lui Filip al III-lea şi a infantei Isabella de Portugalia.
Jan van Eyck a fost un om de lume, cu acces la curţile multor principi, care şi-a dedicat o bună parte din timpul său unor misiuni secrete, din însărcinarea protectorului său, ducele de Burgundia.

Deviza artistică a lui Jan van Eyck: "Cât pot eu mai bine".

Cred că cea mai cunoscută lucrare de către public este "Soţii Arnolfini" (1434).

3 comentarii:

Anonim spunea...

ti-a iesit super,sunt mandra,vreau si eu tavanul capelei sixtine pe tavanul meu,te bagi?

Anonim spunea...

anonimul de mai sus sunt euuuuu
adica andreea

Irina Stefan spunea...

Draga Anonim,
Nu, nu ma bag :))))
Nu de alta..dar as face febra musculara pictand tavanul...:D